Vaskehjelp - Hushjelptjenester i Norge - MaidMe

Vilkår og betingelser

Generelle betingelser og vilkår for bruk av tjenestene på markedsplassen til Maidme AS.

Vennligst les de generelle vilkårene nedenfor før du bestiller tjenester gjennom MaidMe som kunde eller når du registrerer deg som hushjelp/renholder. Ved å bestille tjenester gjennom MaidMe, eller registrerer deg som hushjelp/renholder godtar du disse vilkårene og betingelsene.

Maidme AS

Org. nr. 924 549 238

  1. 1. Innledning

    Maidme AS er operatør av en online plattform - markedsplass - via en mobilapp lastet ned fra Google play og App store, ref.: https://maidme.no nettsted - som formidler tilgjenglighet og kobler hushjelper (heretter “Hushjelp(er)”) til kunder (heretter “Kunde (r)” ), for å utføre husholdningsrelaterte tjenester / renholdstjenester. Tjenestene utføres av egne selvstendige virksomheter. Arbeidsavtalen blir inngått mellom den valgte selvstendige virksomheten og den respektive Kunden.

    Det investeres store midler til markedsføring og utvidelse for å bistå Hushjelpene/Renholderne registrert hos MaidMe AS med å få oppdrag, og det blir derfor sett på som brudd på vilkår og betingelser dersom Hushjelp/Rengjøringsfirma, etter opprettet kontakt med Kunde gjennom MaidMe AS, utfører jobb/tjenester utenfor MaidMe AS plattform(er). Skulle slikt forekomme, vil nevnte Hushjelp/Rengjøringsfirma bli ekskludert som bruker i appen MaidMe, og iht. markedsføringsloven prgr. 25 (krav til god forretningsskikk), kunne måtte dekke evt. påførte tap i inntekter for MaidMe AS. MaidMe AS har som mål å bistå Hushjelper/Renholdere å jobbe lovlig og med dokumentert inntekt, og derav kunne ta i nytte de mange rettigheter velferdsordninger dette gir. Et viktig formål for MaidMe er å hjelpe renholdere til å jobbe hvitt, slik at de får glede og nytte av mange velferdsordninger dette gir i samfunnet.

    Forklaringer:

    1. Hushjelp (Er en selvstendig virksomhetseier via et eget enkeltpersonsforetak eller AS - derav Hushjelp på MaidMe markedsplass)
    2. Kunde (r) (Personen(ene) som bestiller Hushjelp/Renholder på MaidMe markedsplass)
    3. Maidme, Markedsplass formidler - App operatør.
  2. 2. Omfang

    Følgende vilkår og betingelser er gyldige for alle tjenester og produkter som tilbys av Maidme markedsplattform for alle arbeidsavtaler som er inngått mellom den valgte Hushjelpen og Kunde via Maidme-appen. Avvikende, motstridende eller utfyllende vilkår som går utover Maidme’s generelle vilkår og betingelser gjelder ikke, med mindre Maidme eksplisitt har gitt samtykke til dem på forhånd i skriftlig form.

  3. 3. Bestilling av tjenester

    1. En gyldig arbeidsavtale blir inngått av Kunden når bestillingen er bekreftet i bestillingssammendrag-siden i appen. Disse gjeldende vilkår og betingelser er tilgjengelig med link for lesning før Kunde bekrefter bestillingen.
      Arbeidsavtalen er ikke endelig inngått før den er akseptert av en Hushjelp.
    2. Kunde bør lese hjelpespørsmålene før de gjør en bestilling. Ref.:https://maidme.no under Hjelp fanen.
    3. Hushjelp må lese hjelpespørsmålene før de starter å jobbe i appen. Ref.:https://maidme.no/cleaner under Hjelp fanen.
  4. 4. Innholdet av bestillingen

    1. Den valgte Hushjelpen utfører tjenestene på bakgrunn av spesifikasjonene definert av Kunden i Arbeidsbeskrivelses-feltet når Kunde sender en bestilling (der Kunden har spesifisert ønsket start, varighet, og eventuelt frekvens og spesifikke ønsker og fokus samt eventuelle tilleggstjenester, hovedsakelig valgt av Hushjelp under tjenester, men mer utdypende tjenester kan være rengjøring av kjøleskap, vask av tøy, stryking, rydding og innvendig rengjøring av en ovn). Alle spesifikke ønsker må beskrives nøye av Kunde og være gjensidig akseptert og forstått av Hushjelp for at de skal være gyldige, Hushjelp har mulighet til å komme med innsigelser til arbeidet helt til arbeidsavtalens utløp.
    2. Hushjelp-/Rengjøringstjenestene utføres av egne selvstendige virksomheter som blir bedt om å oppfylle Kundens arbeidsforespørsel, men ikke bundet av instruksjonene fra Kunden. Alle krav skal ordnes skriftlig mellom Kunden og den Hushjelpen som skal utføre oppgavene.
    3. Prisene som var oppført på det tidspunkt bestillingen ble bekreftet vil være gjeldende.
  5. 5. Godkjennelse

    1. Tjenestene som utføres av Hushjelpen skal anses som oppfylt i samsvar med arbeidsavtalen og akseptert - så lenge det er forsøkt å oppnå suksess, og Kunden ikke fremsetter innvendinger i skriftlig form umiddelbart etter tjenesteytelsen er utført (dette gjelder like mye for engangsjobber som for gjentagende jobber fra MaidMe plattform). Hvis Kunden ikke er fornøyd, send først melding til Hushjelp som har utført oppgavene, dokumenter hva du ikke er fornøyd med og spør om Hushjelpen vil komme tilbake. Hvis dette gjøres gratis fra Hushjelpen avhenger av avtalen Kunden og den spesifikke Hushjelpen kommer fram til, var for eksempel tidens varighet ikke tilstrekkelig til å utføre nødvendige oppgaver. Dermed må art, omfang, tid og beliggenhet for de påståtte innsigelsene ha vært beskrevet nøyaktig i den første bestillingen. Hvis Kunde og den spesifikke Hushjelpen ikke kommer frem til en enighet, kan det taes kontakt med support på support@maidme.no eller i support chatten. Det må da legges frem dokumentasjon på at det ble gitt tilstrekkelig tid og instruksjoner for at Hushjelpen skal ha forstått og i forkant ha akseptert jobbens omfang.
    2. Kunden kan ikke nekte aksept av tjenesten utført av Hushjelp på grunn av ubetydelige mangler eller feil. Kunde er ansvarlig for å gi tilstrekkelig tid til å utføre oppgaver samt kommunisere godt hva de ønsker utført.
  6. 6. Avbestilling

    1. Avbestillingsrett for forbrukere Hvis Kunden/Hushjelp er en forbruker, skal han/hun ha rett til avbestilling. En forbruker er en hvilken som helst fysisk person som inngår en juridisk transaksjon for formål som verken kan henføres til kommersielle formål eller for en egen næringsvirksomhet.
    2. Avbestillingsregler og avbestillingsrett
      1. Kunde har rett til å si opp denne arbeidsavtalen / jobben før en Hushjelp har godtatt jobben uten å angi grunner.
      2. Kunde har rett til å si opp denne arbeidsavtalen / jobben etter at en Hushjelpen har godtatt jobben uten å angi grunner.
      3. Hushjelp har rett til å si opp arbeidsavtalen / jobben før jobben er utført hos en Kunde uten å angi grunner.
      4. Hushjelp har rett til å si opp denne arbeidsavtalen / jobben etter at en han/hun har godtatt jobben uten å angi grunner.
    3. Konsekvenser av kanselleringen
      1. Hvis Kunde sier opp arbeidsavtalen / jobben før en hushjelp har akseptert jobben, vil vi umiddelbart tilbakebetale Kunde med alle betalinger mottatt fra Kunde.
      2. Hvis Kunde sier opp arbeidsavtalen / jobben etter at en Hushjelp har godtatt jobben,(så fremt fremdriften ikke har startet med beskjed at Hushjelp er på vei) refunderer vi deg alle betalingene vi har mottatt. Tilbakebetalingstiden vil være fra 3 - 7 dager, avhengig av hvilken bank Kunde har for sitt betalingskort.
      3. Hvis Hushjelp sier opp arbeidsavtalen / jobben etter at en Hushjelp har godtatt jobben,(så fremt fremdriften ikke har startet med beskjed at Hushjelp har satt seg på vei) kan den kanselleres. Hvis det oppstår noe uventet slik at Hushjelp ikke kommer til oppdragsstedet som planlagt må det avtales nytt oppmøte så snart som mulig per chat.
    4. Endring og kansellering av bestillinger
      1. For endringer eller kanselleringer av bestillinger kan Kunden trekkes et behandlingsgebyr. Behandlingsgebyrets størrelse er blant annet basert på reservasjonens art og tidspunktet for endring / avbestilling.
        Disse endrings- og avbestillingsbetingelsene er gyldige for alle endringer og kanselleringer av bestillinger, så vel som "de facto avbestillinger". En "de facto kansellering" eksisterer, hvis Kunden gjør utførelsen av den bestilte bestillingen umulig på grunn av sin oppførsel. Dette spesifikt, men ikke utelukkende, inkluderer: Adresse eller leilighet kan ikke bli funnet på grunn av feil informasjon om navn eller adresse, feil navn på dørklokke/-skilt eller inngangsdør, Kunde ikke er til stede og ikke kontaktbar i starten av bestillingen, inngang til eiendommen for den bestilte jobben ikke er mulig. En de facto avbestilling behandles på samme måte som avbestilling av bestillingen på utførelsestidspunktet.
      2. Endringer i forhold til tid eller omfang av bestillingen, samt andre bestillingsdetaljer, må gjennomgås og bekreftes av Hushjelp. Ved å varsle om endringer har Kunden ingen rett til oppfyllelse av disse endringene før en skriftlig aksept eller bekreftelse per app er mottatt fra Hushjelp.
  7. 7. Maidme AS ansvar

    1. Gjeldene ansvarsområdene er forklart nærmere i forsikringsfanen på nettsiden https://maidme.no der forsikringesbetingelser og behandling av eventuelle skader blir vurdert enkeltvis av forsikringen som dekker i utgangspunktet alle tilfeller oppramset i forsikringsbetingelsene.
    2. MaidMe er i utgangspunktet ikke ansvarlig overfor Kunden og Hushjelp i tilfelle brudd på arbeidsavtalen eller andre eventuelle kontraktuelle plikter i samsvar med lovbestemmelsene.
    3. Hushjelp er ikke ansvarlig for tredjepartsinnholdet, som nettstedet lenker til, og påtar seg verken ansvar eller noen garanti for riktigheten av relevante tilknyttede tredjepartsnettsteder. Det samme gjelder overholdelse av databeskyttelse forskrifter og bestemmelser på koblede tredjeparts nettsteder.
    4. Hushjelp er ikke ansvarlig for skader som skyldes tredjeparts feil eller avbrudd i tilgjengeligheten av appen, nettsted(f.eks. Tekniske problemer med Internett, Servere, betalingstjenester, mobilnett/data, etc. som ikke er påvirkelig av en av partene).
  8. 8. Betaling

    Som betalingsmiddel kan du velge blant de betalingsmetoder vi tilbyr i kjøpsprosessen. For å minimere risikoen for uautorisert adgang blir dine betalingskortopplysninger kryptert. Når vi har mottatt din bestilling, foretar vi en reservasjon på ditt betalingsmiddel for å sikre at det finnes tilstrekkelig midler til å dekke kjøpesummen og fullføre transaksjonen. Hvis reservasjon ikke kan foretas, forbeholder vi oss retten til å kansellere bestillingen. Du vil motta informasjon om slik eventuell kansellering.

  9. 9. Personvern / Databeskyttelse

    Se link for mer informasjon.
    https://maidme.no/privacy_and_policy

  10. 10. Endring av vilkår og betingelser

    Ved gyldige grunner (f.eks. Endringer i rettssituasjonen, høyesterettspraksis eller markedssituasjon, utvidelse eller tilpasning av MAIDME’s tjenester osv.), har MAIDME AS rett til å endre individuelle klausuler i denne rammeavtalen med virkning for fremtiden, i den grad disse endringene er rimelige for Kunden.
    Eventuelle endringer vil kun skje i nødvendig grad.

Last ned appen

MaidMe iOS app MaidMe Android app

KONTAKT OSS

Hvis du har noen spørsmål, ta kontakt her.

Vår lokasjon

Dronning Eufemias gate 65, 0194 OSLO

Telefonnummer

+47 45 888 114

Support Epost

support@maidme.no